Ájékoztatás a fogyasztó szerződéstől való elállási jogának gyakorlásáról
- Elállási jog a szerződéstől
Önnek joga van indoklás nélkül elállni a jelen szerződéstől 30 napon belül.
Az elállási határidő a 30. napon jár le attól a naptól számítva, amikor Ön vagy az Ön által megjelölt harmadik személy – a fuvarozó kivételével – átvette az árut.
Az elállási jog gyakorlása esetén kérjük, hogy egyértelmű nyilatkozattal (például postai levélben, faxon vagy e-mailben) értesítsen bennünket a szerződéstől való elállási szándékáról a következő címen: Smart Sport s.r.o., Jána Smreka 6169/11, 84108 Pozsony, Szlovákia, illetve e-mailben az info@hokikorcsolya.hu címen. Erre a célra használhatja a szerződéstől való elállás mintanyomtatványt, amelyet átadtunk vagy megküldtünk Önnek.
Az elállási határidő akkor tekinthető betartottnak, ha Ön az elállási jog gyakorlásáról szóló értesítést a határidő lejárta előtt elküldi.
- Az elállás következményei
A szerződéstől való elállás után visszatérítjük Önnek minden befizetett összeget, amelyet a szerződés megkötésével kapcsolatban teljesített, különösen a vételárat, beleértve az áru Önnek történő kiszállításának költségeit. Ez nem vonatkozik azokra a többletköltségekre, amelyek akkor merülnek fel, ha Ön az általunk kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítást választott. A kifizetések indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb 30 napon belül visszatérítésre kerülnek attól a naptól számítva, amikor megkapjuk az Ön elállási nyilatkozatát. A visszafizetés ugyanazon módon történik, ahogyan Ön a fizetést teljesítette, kivéve, ha kifejezetten más módhoz hozzájárult, és ez semmilyen további díjjal nem jár.
A megvásárolt áru ellenértékét csak akkor térítjük vissza, ha az áru visszaérkezett címünkre, vagy ha Ön igazolta annak visszaküldését – attól függően, melyik történik előbb. Kérjük, küldje vissza vagy hozza el az árut címünkre (ha az áru átvételére meghatalmazott személyt jelölt meg, adja meg annak nevét és címét) legkésőbb 14 napon belül az elállási jog gyakorlásától számítva. A határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az árut a 30 napos határidő lejárta előtt elküldi. Az árut sértetlenül, hibátlanul, használati nyomok nélkül, eredeti csomagolásban kell visszaküldeni. Az árut úgy kell kipróbálni és megtekinteni, mintha azt hagyományos üzletben tette volna. Amennyiben az árun használati vagy kopási nyomok lesznek, jogosultak vagyunk a visszatérített vételárat csökkenteni az áru értékcsökkenésének mértékével.
- Hogyan és mikor kell visszaküldeni az árut
Amint eláll a szerződéstől, az árut indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül vissza kell küldenie. Az áru visszaküldésének költségei Önt terhelik, és ezek nem kerülnek megtérítésre.
Az áru legyen sértetlen, használatlan és tiszta, valamint tartalmazza minden tartozékot, amelyet az áruhoz kapott. Amennyiben lehetséges, az árut az eredeti csomagolásban kell visszaküldeni.
- Mikor nem élhet a szerződéstől való elállás jogával
Amennyiben fogyasztási cikkről vagy higiéniai termékről van szó, a szerződéstől való elállás csak akkor lehetséges, ha az eredeti csomagolás, illetve más higiéniai védőcsomagolás, amely magát a terméket védi, nem sérült meg. Ez vonatkozik például drogériai termékekre, kozmetikumokra stb.
Nem lehet elállni a szerződéstől szolgáltatásnyújtás esetén sem, ha azt a megrendeléstől számított 14 napon belül már teljesítettük az Ön kifejezett beleegyezésével. Tipikus eset például a szerelés, csiszolás, profilozás. Továbbá nem élhet az elállási jogával olyan áru esetében, amelyet bármilyen módon az Ön személyes igényei alapján módosítottunk vagy alakítottunk át.
- Formanyomtatvány a szerződéstől való elálláshoz
(töltse ki és küldje vissza ezt a nyomtatványt csak abban az esetben, ha el kíván állni a szerződéstől)
Címzett: Smart Sport s.r.o., Budyšínska 8, 83103 Pozsony, Szlovákia IČO: 51 053 241, bejegyezve a Pozsonyi I. Járásbíróság cégjegyzékébe, betét száma: 121885/B E-mail: info@hokikorcsolya.hu
Ezúton bejelentem/bejelentjük (*), hogy elállok/elállunk(*)a szerződéstől erre az árura/a szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződéstől (*): ..............
— Megrendelés dátuma/átvétel dátuma (*)..............
— Fogyasztó/fogyasztók neve és vezetékneve (*) ..............
— Fogyasztó/fogyasztók címe(*)..............
— Fogyasztó/fogyasztók aláírása (*) (csak akkor, ha a nyomtatványt papíron nyújtják be) ..............
— Dátum .............. (*)
(*) A nem megfelelő részt húzza át.
Tájékoztatás a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési lehetőségéről
A fogyasztónak joga van a kereskedőhöz fordulni orvoslási kérelemmel, ha nem elégedett azzal, ahogyan a kereskedő a reklamációját kezelte, vagy ha úgy véli, hogy a kereskedő megsértette jogait. Amennyiben a kereskedő a fogyasztó kérelmét elutasítja, vagy arra 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztó jogosult alternatív vitarendezési eljárás (ARS) megindítását kezdeményezni.
Az ARS keretében kizárólag a fogyasztó és a kereskedő közötti szerződésből eredő, illetve azzal összefüggő viták rendezhetők, kivéve a 391/2015. sz. törvény 1. § (4) bekezdésében meghatározott eseteket, valamint azokat a vitákat, amelyek értéke nem haladja meg a 20 EUR-t. A kérelmet az ARS alanyhoz kell benyújtani a törvény 3. §-a alapján, az erre szolgáló platform vagy a törvény 1. számú mellékletében szereplő mintanyomtatvány segítségével. Az ARS alany legfeljebb 5 EUR + ÁFA díjat kérhet az eljárás megindításáért. Ha több ARS alany is illetékes, a fogyasztó szabadon választhat, melyikhez fordul. Az ARS mellett a fogyasztónak joga van a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz vagy választottbírósághoz fordulni. Az ARS online platform elérhető az Európai Bizottság honlapján: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Reklamációs szabályzat:
a reklamációs feltételeket szabályozza az üzemeltető / eladó és a megrendelő / vásárló között (a továbbiakban: „RSZ”).
Bevezető rendelkezések
- Az internetes áruház www.hokikorcsolya.hu üzemeltetője (eladó) a Smart Sport s.r.o., székhelye: Jána Smreka 6169/11, 84108 Pozsony, Szlovákia, IČO: 51 053 241, bejegyezve a Pozsonyi I. Járásbíróság cégjegyzékébe, betét száma: 121885/B.
- Megrendelő (vásárló) Az internetes áruházban megrendelőnek (vásárlónak) minősül minden természetes vagy jogi személy, aki elektronikus űrlap elküldésével megrendelést ad le árura (termékre/kre vagy szolgáltatásra/okra).
- Ez a Reklamációs szabályzat szabályozza az üzemeltető és a megrendelő közötti jogviszonyokat a reklamációk intézése során, amelyek az üzemeltető által nyújtott áruk és szolgáltatások helyességére és minőségére vonatkoznak.
- A reklamáció fogalma e szabályzat értelmében a megrendelő által érvényesített jogot jelenti az áru vagy a szolgáltatás hibáiért való felelősség alapján, amelynek célja valamely orvoslás vagy kártérítés a hibás teljesítés, illetve a szerződés nem teljesítése miatt. A reklamáció intézésének menete szerint a jogosult személy reklamációt nyújthat be írásban vagy elektronikus úton a +421903 749 625 telefonszámon, illetve az info@hokikorcsolya.hu e-mail címen.
- A reklamációból egyértelműen ki kell derülnie, hogy • ki nyújtja be (név, vezetéknév, állandó lakcím), • mi a reklamáció tárgya, illetve mit követel a megrendelő, • kinek van címezve a reklamáció, • mikor került benyújtásra, valamint a• megrendelő aláírása vagy a meghatalmazott személy aláírása a meghatalmazással együtt.
- Abban az esetben, ha a reklamációt elektronikus levélben, faxon vagy írásban a megrendelő nevében meghatalmazott személy nyújtja be, a reklamációhoz csatolni kell a meghatalmazást, amely igazolja a megrendelő képviseletére való jogosultságot a reklamáció ügyében.
- Ha a reklamáció nem tartalmazza a jelen cikk 2. pontjában meghatározott kellékeket, akkor azt jogosulatlannak kell tekinteni.
- A reklamáció intézésének határideje legfeljebb 30 nap a reklamáció benyújtásának napjától számítva. A megrendelő köteles a reklamáció intézéséről a kliensnek írásos igazolást kiadni.
- A reklamáció benyújtásának napja alatt a megrendelő által tett reklamáció napját kell érteni. A reklamáció benyújtásának napjának minősül: •postai küldemény esetén a reklamáció beérkezésének napja a megrendelő székhelyének iktatójába, •személyes átadás esetén a reklamáció másolatán feltüntetett dátum, amellyel a megrendelő igazolja az átvételt, •elektronikus levél esetén pedig az a nap, amikor az e-mail üzenet megérkezik a megrendelő elektronikus postacímére.
- A jelen Reklamációs szabályzatban kifejezetten nem szabályozott egyéb jogviszonyok az üzemeltető és a megrendelő között az üzemeltető és a megrendelő által kötött egyedi szerződések vonatkozó rendelkezései, valamint a Szlovák Köztársaság területén hatályos általánosan kötelező jogszabályok megfelelő rendelkezései szerint, ebben a sorrendben kerülnek alkalmazásra.
- A megrendelő jogosult a jelen Reklamációs szabályzatot a jogszabályi környezet és az üzleti feltételek változásai miatt bármikor módosítani vagy kiegészíteni. A megrendelő a szabályzat aktuális szövegét saját weboldalán történő közzététellel határozza meg. Ez a Reklamációs szabályzat 2024. augusztus 1-jétől lép hatályba és teljes mértékben felváltja az előző szabályzatot. Az üzemeltető fenntartja a jogot a szabályzat módosítására előzetes értesítés nélkül is.
